Drömdestinationer, mordplaner och lögner

 
 
Fick ett gäng frågor skickade till mig. Så jag kände plikten att svara på dem.
 
¤ Vad är ditt drömyrke, och vart?
Drömyrket är fotograf. Frilans - vilket innebär att det är i en resväska - världen över.
Men just nu styr jag mot reseledarplanerna. Drömdestinationen där är inte heller en specifik plats. Jag vill vara överallt, se allt och uppleva allt.

¤ Skulle du kunna gifta dig med din bästa vän?
Jag skulle aldrig kunna gifta mig med någon som jag inte ser som min bästa vän. 

¤ Skulle du någonsin döda någon - och vad skulle i så fall få dig att göra det?
Om någon skulle göra mina älskade illa, alltså verkligen illa på riktigt - då skulle jag nog göra det. Jag tror inte att jag skulle kunna låta bli om jag skulle få chansen. 

¤ Vilken är den senaste boken du läst?
Läser nu Kristian Gidlunds "I kroppen min". Fantastisk bok, människa och berättelse. Man förstår hur mycket ovärderligt man har runt sig, och att man borde uppskatta det mycket mer än man faktiskt gör.

¤ När gjorde du senaste något som du inte ville - vad var det - och varför gjorde du det?
Jag vet inte riktigt. Jag försöker bara göra sådant som jag vill. 
Men en klar grej var för några veckor sedan, när jag klev på bussen och lämnade kvar mina tre senaste år på hållplatsen. Lät bussen ta mig längre och längre bort från människan jag trodde att jag skulle bli gammal med. Och medan milen rullade på, så förstod jag att jag aldrig skulle få vara nära honom igen. Det ville jag inte då. Men jag hade inget val, då valet inte var mitt.

¤ Vart skulle du välja att vara, om du fick välja på alla ställen in världen?
Jag vill ha mitt liv i en resväska, inte mer komplicerat än så. Helst vill jag inte ha någon fast destionation. Jag vill vara på väg någonstans. Se allt, uppleva allt. Men jag vill aldrig ha mer än en armlängds avstånd till människorna jag älskar. 

¤ Vad ljög du senaste om, och varför?
Att jag var okej. För att jag vill vara okej. Och när jag intalar mig själv att jag är det, så tar jag ännu ett steg åt den riktningen. Jag är på god väg. Och stundvis ljuger jag inte ens när jag säger det längre. Det är framsteg.

¤ Vad är det första du skulle rädda om dit hem skulle börja brinna?
(Jag utgår från att mamma, pappa och brorsan redan har hittat ut, och att någon av dem har tagit katten med sig!)
Då skulle jag först rädda hårddisken. Där finns så många bilder - så många minnen.

¤ Vad är den värsta smärtan du känt?
Att få hjärtat krossat.
På andra plats kommer en krossad svanskota. Det följande året var inte så rockigt - men ingenting slår ett krossat hjärta.

¤ Vad var du rädd för när du var liten?
Meningslösa grejer som småkryp. Nu har man lärt sig vad riktig rädlsa är. 
 
¤ Vad motiverar dig?
Livet i sig motiverar mig! Jag har förstått att det är skillnad på att bara överleva, eller att faktiskt leva. Jag vill leva, och det är vad som motiverar mig. Jag vill testa nya grejer, se världen och vara stolt över mig själv. Jag vill uppskatta varenda liten grej som livet bjuder på. Allt från ett leende från någon man möter på stan, en kopp kaffe i sin ensamhet, att favoritlåten spelas på radio, till att få höra att man är älskad. Jag tror på att det är de små detaljerna som gör att man uppskattar livet, och jag tror att det är när man förstår det som man börjar leva, och inte bara överleva. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback