Jag ångrar hellre sånt jag gjort, än sånt jag inte gjort

Jag läste någonstans att man borde skriva ner sina drömmar. Att det är först då som man inser vad man vill. Och att det är först då man faktiskt börjar jobba på det. Det blir mer konkret, och inte bara tankar. 
Och jag är en person med väldigt många tankar. Jag har ofta väldigt många tankar, om det mesta, och inte bara om mina drömmar. 
Men jag har också väldigt många drömmar. 
 
Jag insåg idag att det redan är November. Och det betyder att jag faktiskt överlevde förra månaden. Oktober 2013 - den garanterat värsta månaden hittills i mitt liv. Jag inte bara förlorade den människa som jag gjort allt för, jag blev även sparkad till botten. Där blev jag stampad och spottad på. I alla fall kändes det så. Jag hade sjunkit ner i gyttjan på botten. Men jag insåg att när man har nått botten så är den enda vägen uppåt. Jag grinade i några veckor, åt inget och sov inget. Sen lovade jag mig själv att aldrig gråta av samma anledning igen.
 
Jag har börjat förstå vad jag vill med livet. Eller hur mycket jag faktiskt vill, rättare sagt. Jag tror på att allt händer av en anledning - och kanske fanns det något bra med att jag hamnade på botten för en månad sedan - för den här gången tänker jag inte bara klättra tillbaka dit jag var innan - den här gången tänker jag klättra mycket högre än så. 
 
Jag vill så himla mycket. Jag vill uppleva så mycket. Se så mycket. Höra så mycket. Jag vill känna alla dofter jag ännu inte känt. Smaka på all mat jag ännu inte ätit. Jag vill så himla mycket, och det finns ingenting som hindrar mig - och det gäller bara att jag inser det nu.
 
Först och främst vill jag se världen. Jag vill till alla världsdelar och korsa alla världshav. Men jag har ännu inte bestämt mig för vad jag ska göra, och på vilka ställen. Men drömmarna finns där, och jag vet vad jag vill - men jag vet som sagt inte i vilken ordning de kommer hamna än. 
 
¤ Plugga Foto i Santa Barbara, Kalifornien, USA
¤ Plugga foto/media/design i London
¤ Plugga foto/media/design i Paris
¤ Jobba som au pair i Australien 
¤ Backpacka genom Asien
¤ Åka runt i Europa, söka jobb, och se vart man hamnar
¤ Köra en roadtrip genom USA, med bästa vännerna
¤ Jobba som reseledare i Europa
¤ Jobba för AMA / Youthstream 

 
Ovanstående text skrev jag den tredje november. 
Nu har det gått ytterligare en och en halv månad.
Och jag har faktiskt tagit riktigt konkreta steg mot två av mina drömmar som jag skrev upp i början av november!
 
Fortsättning följer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback