Ballongerna tillhörde Babsan och bilden tog under Pridaparaden i Stockholm i somras ~

~
Vanligtvis brukar jag inte vara kompis med mina kvällstankar. De brukar vanligtvis säga mig en massa grejer som jag under dagarna försöker stöta bort. Sådant som jag inte vill höra helt enkelt.
 
Ikväll tycker jag om mina tankar. Och jag spelar "Flaket 2013 MPT10 official" på Spotify. Alltså kan det inte vara annat än bra.
 
Jag har ett tag intalat mig bullshit som att "allting händer av en anledning". Men idag tror jag verkligen på det.
Jag har hittat tillbaka till grymma människor som jag varit utan alldeles för länge. Jag har sökt jobb som jag inte ens hade drömt om för några månader sedan. 
Jag trodde att jag var stark. Sedan var jag säker på att jag inte var det. Men nu vet jag att jag är så mycket starkare än jag någonsin hade trott. 
 
Jag har den bästa familjen man kan tänka sig. 
Världens bästa mamma, även om vi ibland bråkar om ovärda grejer.
Världens bästa pappa, även om vi ibland inte pratar riktigt så mycket som vi borde.
Världens bästa lillebror, även om han har flyttat ifrån mig. (Men tur är väl det - vi bråkar inte längre - vi delar på han tvåmeterbredasäng när jag hälsar på - och jag saknar honom rätt ofta nu faktiskt.)
För att inte tala om mormor, morfar, farmor och farfar. Mina extraföräldrar som matar och underhåller mig nästan dagligen. 
 
Och jag har de bästa vännerna. 
Dem man kan skratta till man kissar ner sig med och som man kan storgrina hos. 
 
Fast bäst av allt är att jag har mig själv. 
Att jag litar på mig själv igen, och att jag vet vem jag är och vad jag vill. 

Kommentarer
Barndomsvännen Malin säger:

Fina och kloka ord från en fin och klok tjej! <3

2013-11-30 | 20:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback